TractorPulling Zele

Nieuwsbrief, Gorssel 16 Augustus 2014,

Nieuws uit de werkplaats.
Bij verdere controle bleek dat de koppeling los is gekomen van het vliegwiel, en daardoor zijn er 2 gaten in het koppelingshuis geslagen. 6500 motor toeren waren te veel. Op dat moment leek het seizoen ten einde…

Maar, na een telefoon gesprek met Martin van Echteld kwamen we een versnellingsbakhuis van een Ford 8000 op het spoor. Na een belletje met de eigenaar hiervan werd de reis naar Zeeland ondernomen. En het versnelingsbakhuis in de trailer geladen. Vervolgens ging de reis naar Aadri van der Veeken in Rijen. Hij had nog een stel pullers op ford velgen liggen. Wij mogen met deze wielen het seizoen afmaken. Super bedankt hier voor! Verder werd bij Aadri een 4 plaats koppeling aangeschaft. Helaas kon er maar 1 wiel in de trailer, maar dat is niet heel erg want we moesten toch nog een keer terugkomen om de koppeling op te halen. Op de terugweg naar huis werd er bij Martin van Echteld een gaffel opgehaald deze is voor de bediening van het druklager bij de koppeling. Martin bedankt hiervoor!

De rechter remschijf en de trommel waar hij op gemonteerd zit waren beide krom. Iedereen had vakantie maar via Henk Meilink van Meilink Moulds is er voor ons een  nieuwe remschijf en trommel gemaakt.

Op Zaterdag hebben wij de versnellingen overgezet van de kapotte in de nieuwe bak. Dit was toch een dag werk! Bij controle van de motor bleken er stukjes metaal in de olie te zitten, dit was van een klepstoter van cilinder 4. Dus de motor moest er ook nog uit… Nokkenas er uit, stoter vervangen en de boel weer terug monteren. De klepstoter hebben we van Gerrit Esselink gekregen. Hij werd met DHL op zondag avond 20:30 bezorgd. Hiervoor bedankt!

Beide steekassen moesten ook nog uit de achteras gehaald worden om deze pas te maken voor de velgen. De versnellingsbak is weer voor de achterbrug gemonteerd.

Donderdag middag om 17:00 uur waren we weer thuis met de koppeling en het 2e wiel. De remschijf en trommel waren ook klaar. Dus we konden alles monteren. Het is 3x zoveel werk als je denkt dat het is, het werkplaats licht  bleef branden tot in de kleine uurtjes. Vrijdag morgen om 10:00 uur was de iessel diesel klaar! Er kwam een man met een groene pet langs, hij heeft de achterwielen vastgezet. Eerder had hij een JD, en nu een Ford… rara wie zou dat zijn? (mail het antwoord naar: iesseldiesel@hotmail.nl)

Wedstrijd in Zele (B)
De wedstrijd begon om 15:00 uur, de Light Super Stocks was rond 16:30 aan de beurt. Half 12 nam de busreis een aanvang richting België. De vele regen onderweg voorspelde niet veel goeds. 15:15 waren we in Zele aangekomen. Met een grote sleeptrekker werden we naar plaats van bestemming gesleept. We moesten rap uitladen we hadden niet eens tijd voor een vlaamse friet.  De banden spanning werd op advies van Aadri aangepast en houden we geheim voor de concurrenten. De gewichten werden goed gehangen en over de weegbrug naar de baan toe. Vervogens kwam er een regenbui van een half uur. De baan was vet door de regen en leek weinig grip te bieden. Vervolgens hebben we nog meer gewichten van voor naar achter gehangen op de trekker. Tijdens de run liep het motor toerental gevaarlijk hoog op en moest gas terug genomen worden. toch kwam de iessel diesel redelijk op snelheid en werd een afstand van 79,69 meter neergezet. We waren blij dat hij nog liep en reed na de run. Uiteindelijk bleek de afstand nog goed te zijn voor een 2e plaats! Een leuke opsteker voor het team wat zich een slag in de rondte gesleuteld had. In de bus hebben we pannenkoeken gegeten, door Lucia gebakken. De trekker ingeladen en weer terug naar huis.

Dorsdag 16 Augustus Gorssel
Zaterdag middag was de iessel diesel present op de dorsdag van de G.O.T.V. gehouden bij de molen in Gorssel. Aan de vele belangstellenden werd tekst en uitleg gegeven over de trekker. Al met al een gezellige middag tussen de stationaire motoren, dorsmolen, combine, tractoren muziek van de harmonie en boeren dansers.

Voordat de iessel diesel de werkplaats in ging is hij ontdaan van de Belgische klei. Volgende week hebben we een wedstrijd in Alphen, dus er moet nog even gewerkt worden.

Dan hale wi-j ok gin ondeugde uut!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

TractorPulling Team

%d bloggers liken dit: