TractorPulling Lochem

Nieuwsbrief, Gorssel, 06 Augustus 2014,

Lochem,
Na 9 jaar niet meer in de Lochemse arena aangehaakt te hebben ging het dan nu echt gebeuren. Het rechter achterwiel was weer gerepareerd „vake buj te bange!” zeiden we tegen elkaar. Na de security check van de bus reden we de arena binnen. Bij de bus was het gezellig met sponsoren die langs kwamen, en belangstellende.

De Light Super Stock mocht na de pauze van start. Meer uitleg over de run is niet nodig omdat het overal in de media verscheen. Maar wat is er nou eigenlijk gebeurt?
De plaat die beide velg randen met elkaar verbond is aan de buitenkant losgescheurd, zodat de velg uit 2 gedeeltes bestond. Als je op de trekker zit merk je dit bijna niet, ook niet als de trekker  gaat schudden. Dit doet hij wel vaker. Omdat de aandrijf lijn weg viel heeft de motor even te veel toeren gemaakt, de koppeling is daarbij losgekomen van het vliegwiel en is kapot. Ook in het koppelingshuis zitten zijn enkele grote gaten geslagen. De trommel waar de remschijf op zit was helemaal om de astrompet gedraaid. We konden hem er niet anders afkrijgen dan hem kapot te slijpen.

Maandag ochtend heeft Jeroen van loonbedrijf Boshloo met de shovel de trekker uit de bus gehaald. En in de werkplaats gezet. De trekker is middendoor gehaald om de schade goed te kunnen bekijken. Mangs woag ie te völle…

Hoe gaan we nu veder?


Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

TractorPulling Team

%d bloggers liken dit: