Aagtekerke

Nieuwsbrief, Gorssel 27 Juli 2014,

Buswerkzaamheden
Afgelopen week hebben we de achterklep van de bus onder handen genomen. Hans Wijgman heeft de gaten dicht gemaakt met polyester, en weer glad geschuurd zodat het weer 1 strak geheel is. Het spat scherm rechts voor hebben we uitgedeukt en is weer gemonteerd, omdat hij na de klapband verbogen was.

Na de uitdraai van de datalogger was te zien dat cilinder 6 was uitgevallen. Omdat er verder aan de motor niks te vinden was, hebben wij besloten om nieuwe bougies te monteren en 1 nieuwe bougie kabel.

Aagtekerke
Vol goede moed vertrokken wij naar het verre Aagtekerke. Daar eenmaal aangekomen werd de baan bekeken, en deze leek niet zo heel veel grip te geven. De bandenspanning en het gewicht hebben we daarop aangepast. We moesten als 3e in de klasse starten. iessel diesel liep de eerste 10 meter goed, daarna daalde het toerental en de motor liep niet helemaal zuiver meer. Toch haalde we nog 96,27 meter. De motor liep nog aan het einde, wel verloren we bij het rechter achterwiel lucht… De trekker ging gevaarlijk scheef hangen. tot onze verbazing maar 10 cm minder ver dan de Green Extreme. Goed voor een 3e plaats. De band werd opgepompt en de trekker snel ingeladen. Toen konden we de thuisreis van 260 km hervatten.

Thuis bleek dat er in de velg een scheurtje is gekomen. Dit kunnen we goed lassen. Verder bleek op de datalogger te zien dat cilinder 1 was uitgevallen vandaar dat de motor niet zuiver liep. De oorzaak is een breuk in de bougie kabel. Ook dit is te maken.

Volgende week 2 Augustus is de wedstrijd in Lochem, mis het niet! dit de kans om de iessel diesel van dichtbij in actie te zien.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

TractorPulling Team

%d bloggers liken dit: