Demo in Didam, Made en Hoeven

Nieuwsbrief, Gorssel 2 Juli 2014,

Didam,
Maandag 9 Juni, op 2e pinksterdag, werd ons de mogelijkheid geboden door de organisatie van Didam om een demo te geven. We hebben de wastegate aangepast, deze bleek te vroeg open te  gaan. Door een enorme hoosbui was het terrein eén grote modderpoel. En de organisatie moest alle zeilen bijzetten om de wedstrijd door te kunnen laten gaan. Voor de iessel diesel was de baan aan de vette kant, en kon er niet vol gas gereden worden. Bij 35 meter ging de motor weer uit… Later bleek dat de massa elektrode van de bougie van cilinder 6 was weggebrand. We hebben de kop gedemonteerd, de schade bleek beperkt tot wat gesmolten aluminium van de zuiger.
Wij hebben de compressie verhouding nagemeten en deze was rond 1 op 9. En wij hebben deze nu verlaagd naar 1 op 8.

Made’sPowerWeekend,
Het was in Made prachtig weer en er lag een goede baan. De bus liep als een zonnetje want hij ging bijna weer naar huis.
De Light Super Stocks mochten als eerste klasse beginnen. iessel diesel liep goed, en bleef lopen zodat we ook de waterinjectie konden gebruiken. De 1e Full Pull was een feit. Na alles gecontroleerd te hebben haakten we aan in de Pull Of. De motor wou niet oppakken. 22 meter was goed voor een 3e plaats. Dankzij Anne-Marie Meijer van trekkerskieken konden we een usb stick lenen voor de datalogger want die lag nog thuis. Bedankt!

Eenmaal thuis zagen we dat de bougiedop van de bougie af was van cilinder 6. We hebben hiervoor een borging gemaakt. Zodat dit niet weer gebeurd. De methanol afstelling is aangepast door Oltvoort techniek en design.  Donderdag 26 Juni waren de mannen van de BDL dataloggers in onze werkplaats. Op de datalogger hadden we geen goed beeld van het toerental van de motor. BDL heeft een ander printplaat gemonteerd, en we hebben nu een goed beeld, dat is pas service.

Hoeven,
Op Zondag 29 juni stond de wedstrijd in Hoeven op de agenda. iessel diesel had een proeftrek en haalde een Full Pull! De motor liep beter dan in Made, met als gevolg dat de trekker begon te bokken. Later bleek dat de achtervelgen lek waren geworden. Gelukkig moesten we snel rijden in de Pull Off. Zodat de bandenspanning niet te laag werd. Meer gewicht voorop gehangen en 85,95 meter was het resultaat. Goed voor een 2e plaats. We hebben gelijk na de Pull de trekker ingeladen voordat hij helemaal op kousenvoeten stond.
Inmiddels hebben we de velgen gelast, en het motor olie filter was schoon. Dus we kunnen naar Putten. Al met al word het nu leuk!

Made:

Hoeven: 

Light Super Stocks – Hele klasse – Hoeven 2014: 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

TractorPulling Team

%d bloggers liken dit: