Staphorst en Demo in Stroe

Nieuwsbrief, Gorssel 27 Mei 2014.

Bus werkzaamheden.
Op een regendag in Maart samen met Hans Wijgman zijn de vloer en de chassis balken uit de bus gehaald. Nieuwe bodem en oprijers gemaakt van staal dat beschikbaar was gesteld door EMB metaalbewerking Laren. De bus is voorzien van een 24 volts 4,5 tons lier, deze is gesponsord door Herman Rotman. De achterklep is scharnierbaar gemaakt en er is verlichting aangesloten door Hans Wijgman. Door Floris, Michiel en Lucia is alles in de menie gezet. Toen kwam het grote moment, om iessel diesel te passen in de bus. Dit ging goed, hij zakte maar 4 cm achter in de veren. En kwam 1 cm voor omhoog. De uitlaat werd nog 12,5 cm ingekort zodat alles paste.
De bus is APK gekeurd door Harry Kolkman bij van Opijnen. Op 23 April is de bus naar de RDW in Zwolle geweest om deze te laten keuren voor een lagere wegenbelasting tarief. Voor de smering en koeling van de bus zijn olie en koelvloeistof beschikbaar gesteld door Royal Trading  Deventer van Motul Oil.

iessel diesel modificaties.

  • Nieuwe uitlaat kleppen van Inconel gekocht, deze zijn beter bestand tegen hogere temperaturen.
  • Er is een uit wasbaar motor oliefilter geplaatst, zo kun je eenvoudig de motor slijtage controleren.
  • We hebben een andere overbrenging in de versnellingsbak geplaatst met bredere tandwielen.
  • Er is een externe olie pomp gemonteerd voor de smering van de turbo.
  • En er is een sterkere axiaal lager geplaatst voor de turbo.
  • Speciale olie gebruikt die voorgeschreven is door Motul. Deze olie beschermt de motor beter tegen de hoge drukken en toerentallen. Een verwarmingselement warmt de olie op tot circa 70 graden Celsius. Waarna deze olie optimaal smeert.
  • Nieuwe overals gekregen voor Floris en Michiel van Trekkerskieken.

17 Mei Staphorst
Vandaag zijn we voor het eerst met de bus op stap geweest. Voor de zekerheid Hans Wijgman van de ANWB aan boord voor calamiteiten. Welke gelukkig uit bleven.
iessel diesel liep perfect tot +- 60 meter, toen stopte de motor. Hoe dat komt is nog een raadsel!

24 Mei Demo Stroe.
Na overleg met Edwin van Oltvoort Techniek en Design is besloten om de Ford meer methanol te geven. Om te kunnen testen zijn wij naar Stroe gereden, de organisatie Stroe heeft ons de mogelijkheid geboden om een testpull te maken. Hiervoor onze dank.
De run voorliep voorspoedig tot 45 meter toen de motor weer uit ging!
Wij gaan nu veder zoeken naar de oorzaak. Drukken en temperaturen lijken goed, het is nog een puzzel…

Demo in Stroe

Staphorst

Klaar voor Staphorst!

For the first time…
ff testen

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

TractorPulling Team

%d bloggers liken dit: