Assen en Oud Gastel 2018

Nieuwsbrief, Gorssel 14 mei 2018

Assen 2018
Voor het eerst mochten we aanhaken voor een demowedstrijd op het TT circuit in Assen. De iessel diesel mocht de proeftrek voor zijn rekening nemen maar de take it easy kwam langzaam van zijn plek en de voorbanden van de iessel diesel bleven op de grond. De sleepwagen werd lichter gezet, en na wat aanpassingen van het gewicht en bandenspanning ging het de 2e keer beter, het zou achteraf goed zijn voor de 2e plaats!Met deze run word het tijdperk van de 6,6 liter motor afgesloten, we hebben vanaf het eerste jaar 2013 tot 2017 mooie runs gemaakt en vaak op het podium gestaan. Met 1 kampioenschap en 2x op 1 en 2 puntjes 2e geworden. Een hele mooie prestatie!

Grote Torre
Na Assen hadden we 5 weken om de nieuwe motor klaar te maken voor het buitenseizoen. Er is veel verandert in deze korte periode, nieuwe in en uitlaatspruitstukken, turbo afscherming, tuimelaars en niet te vergeten de Powerstar motor met gordelplaat en geharde drijfstangen. De geharde drijfstangen en onderblok zijn bewerkt door onze sponsor Aadri van der Veeken. Het blok is later gehoond bij Pasman Motoren en Aggregaten. In de laatste week waren alle onderdelen klaar en kon alles afgemonteerd worden.

Vrijdag 4 mei
Rond klokslag 22:30 uur konden we de slijptollen hamers sleutels en lasapparaten neerleggen. Er kwam weer een bekend geluid uit de werkplaats. Oliedrukken zagen er goed uit, we kunnen naar Oud Gastel

Zaterdag 5 mei
In de ochtend werd het methanolsysteem afgesteld, wel aan de rijke kant, want we hebben nog een heel seizoen te gaan.

Oud Gastel
Na een voorspoedige reis van ongeveer 2 uur kwamen we aan in het Brabantse Oud Gastel. Een mooi terreinen met 2 wedstrijdbanen. Rond 6 uur was de Light SuperStock klasse aan de beurt. Met 7 deelnemers waarvan er een Finse Valtra een demo gaf kon het spektakel beginnen. Ruff Stuff had de proeftrek, maar die kwam niet goed weg. Zodoende kregen wij de proeftrek, Erik toerde de nieuwe motor voorzichtig op en liet de koppeling los, alle drukken zagen er goed uit en met een sputterend geluid kwam de iessel diesel tot 91 meter. Om data te verzamelen hebben we de proeftrek overnieuw gedaan, met iets kleinere norzels ging het de 2e keer een stuk beter. Alleen we zaten aan de verkeerde kan van de baan en er moest flink geremd worden. Dit resulteerde in 89 meter, goed voor een 5e plaats. We kunnen tevreden terug kijken op beide runs, motorisch lijkt alles in orde te zijn.

Loerbeek
De volgende wedstrijd is op zaterdag 26 mei in Loerbeek. Dit geeft mooi de tijd om de motor goed af te stellen. En als de grotere turbo met 4,25 inch inlaatwiel (nu 3,9 inch inlaatwiel) klaar is te monteren.

TractorPulling Team

%d bloggers liken dit: